vineri, 27 mai 2011

Pâine cu mălai și tărâțe

Fă-ți singur pâinea integrală.
Eu am făcut uneori și cu făină de secară amestecată cu făină albă și mi-a plăcut.
Dar despre făina din comerț, voi mai reveni cu alte date.

Am făcut un aluat de pâine obișnuit.

Adică am preparat mai întâi maiaua, dintr-un cub de drojdie amestecat cu o lingură de miere, o ceșcută cu apă caldă și o ceașcă de făină. După ce a crescut, am mai pus sare, circa 700 g de făină albă și o cană de tărâțe. Am completat cu apă, am format un aluat pe care l-am frământat puțin apoi l-am lăsat să crească 20 de minute.Apoi l-am frământat din nou, mai energic, cu ulei și adăugând și un pumn de mălai. 

Se lasă la crescut încă 30 de minute, se formează pâinițe care se lasă se mai crească în tavă 15 minute, acoperite. Se ung cu ulei, se presară chimen, mac sau susan negru - ce doriți , și se coc în cuptorul nu foarte încins, la foc moderat. 


Când le-am terminat, era seară. Au ieșit foarte bune.
Nu faceți cantități mari, pentru că pâinea pare mai bună în prima și a doua zi.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu