miercuri, 29 august 2012

O rețetă de Șeitan

Nu m-am încumetat să fac așa ceva, mi se pare cam greu și nu știu sigur dacă-mi va ieși ceva.
Am găsit pe net următoarea metodă (aștept și altele):

Ingrediente
1.5 kg de albă de panificaţie
Cuburi de supă vegetariană
Apă

Recomand făină albă , "Strong ".
Punem făina într-un castron şi se toarnă în cele mai multe o cană de apă. Se amestecă cu mâinile, deși e lipicios pentru început, dar se frământă până când am avut un aluat, aproximativ 5 minute.
Dacă aluatul e prea uscat, adăugă apă un pic mai multăt.
Începe frământarea serios. Împinge aluatul în jos cu greutatea ta, cu mainile. Apoi, rulează aluatul și  repeta. Uneori împinge cu pumnii în jos, pentru a-l aplatiza. Acest lucru a fost mai greu, dar în mod constant trebuie frământat- 25 de minute.
Am format aluatul într-o minge uşoară, fără fisuri, am pus mingea într-un castron mare umplut cu apă suficientă pentru a-l acoperi. L-am lasat timp de o oră.
--am început frământarea, din nou. Dar, de data aceasta, cu un fel de "a strânge un burete".  Am frământat / stoars pentru încă o jumătate de oră până când apa a devenit clară.
-după 30 de minute, am avut o minge de gluten .
Am pus  apă într-o cratiţă mare pe aragaz, să fiarbă, cu trei cuburi de supă. Apoi am început să feliez glutenul in bucati mici.
Se fierbe
Am pus glutenul intr-o cutie de plastic, împreună cu supă şi am pus capacul, apoi se pune în frigider.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu